Visszér

HOGYAN ALAKULNAK KI A VISSZEREK?

Visszér

HOGYAN ALAKULNAK KI A VISSZEREK?

Mit nevezünk visszereknek?

A kidudorodó vénák betegségre utalnak, amely azonban kezelhető.

A visszerek megnagyobbodott, domborodó vénák, amelyek jól láthatóan kiemelkednek a bőr felszínéről. Legtöbbször a lábakban vannak jelen.

A visszerek azonban nem csak a bőrfelszín alatt jelenhetnek meg: gyakran ennél jóval mélyebben vannak, olyan helyeken, ahol szabad szemmel talán nem is látszanak. Ilyenkor nem vehető észre az sem, ha az erek állapota fokozatosan romlani kezd, az érvizsgálatok során ezért nem elég csak a bőrfelszín alatti területeket megvizsgálni.

A visszerek tünetei

A visszerek által okozott esztétikai problémán kívül különféle egyéb tünetek is felléphetnek, így például: fájdalom, fáradtság, viszketés, égő érzés, duzzanat, görcsök, „nyugtalan láb” vagy lüktetés.

Külső megjelenés
Nagyméretű, kidudorodó, kötélszerű, változó színű
Elhelyezkedés
Rendszerint a lábakban, ritkábban a karokban
Súlyosság
Közepes súlyos, vénás betegséget jelző tünet
Diszkomfort
Közepes, általában problémát jelent a páciens számára

Mi okozza a visszereket?

A visszerek a legtöbb esetben a nem megfelelően funkcionáló vénabillentyűk miatt alakulnak ki.

Ezek a billentyűk megakadályozzák a vér szív felé történő zavartalan haladását, így a vér pangani kezd a vénákban, amelyek ettől megnagyobbodnak és megnyúlnak.

Kinél alakulnak ki visszerek?

Visszerek minden életkorban megjelenhetnek.

A vénaproblémák általában örökletesek, így ha a szüleinknél vagy a nagyszüleinknél is jelen voltak már a visszerek, akkor megvan rá esély, hogy ezek idővel nálunk is meg fognak jelenni. A várandósság növeli a már meglévő visszerek rosszabbodásának esélyeit, és az sem tesz jót, ha olyan munkát végzünk, ami hosszan tartó egyhelyben állást igényel.

A visszerek diagnózisa és kezelése

A gyors és hatásos járóbeteg-ellátás alkalmas rá, hogy kiküszöbölje a visszerek kialakulása mögött meghúzódó okot.

A visszerek és a probléma kiváltó oka jól kezelhető – Érklinikánk szakemberei éppen erre specializálódtak. Pácienseink számára kétféle visszérkezelési eljárást ajánlunk: mindkettő gyors, minimálisan invazív és nem igényel kórházi tartózkodást. A kezelések során elzárjuk azokat a vénákat, amelyekben a billentyűk nem működnek megfelelően. A vérkeringést ezt követően az egészséges, jól működő billentyűkkel jellemezhető vénák veszik át, az elzárt vénák pedig felszívódnak a szervezetben.