Pókhálóvénák és seprűvénák

Pókhálóvénák és seprűvénák

Azonosítani a tüneteket és kezelni az okot

Mit nevezünk pókhálóvénáknak?

A bőrfelszín alatt közvetlenül elhelyezkedő apró vénák betegséget jelezhetnek.

Ezek a vénák apró, vékony erek, amelyek többféle színt is felvehetnek. Olyanok, mint a pókháló (másik magyar elnevezéssel: seprűvéna, ami a vénák vékonyságára utal), és szabad szemmel gyakran nem is igazán különíthetők el egymástól.

A pókhálóvénák tünetei

A pókhálóvénák megjelenése a visszérbetegség enyhe, mérsékelt tünetét jelenti. Amellett, hogy esztétikailag nem szép a megjelenésük, némi kényelmetlenségérzést is okozhatnak a lábban.

A PÓKHÁLÓVÉNÁK KÜLSŐ MEGJELENÉSE Apró méretű, hálószerű, változó színű vénák
ELHELYEZKEDÉSÜK Leginkább a lábban jelennek meg, néha a mellkason, az arcon vagy a kezeken
SÚLYOSSÁG A pókhálóvénák az egyszerű esztétikai problémán kívül enyhébb tüneteket is kiválthatnak
DISZKOMFORTÉRZÉS Kellemetlen érzések kísérhetik a vénák megjelenését

Mi okozza a pókhálóvénákat?

A pókhálóvénák kialakulásának oka a táplálóvénák vénabillentyűinek nem megfelelő működése.

A vér ennek következtében nemcsak a szív felé, hanem visszafelé is áramolhat. A visszafelé áramló vér egyes helyeken felhalmozódhat, és zárt végű vénák kialakulását eredményezheti a bőrfelszín alatt – ezeket nevezzük pókháló- vagy seprűvénáknak.

Kinél alakulhatnak ki pókhálóvénák?

Pókhálóvénák minden életkorban megjelenhetnek.

A vénaproblémák általában örökletesek, így ha a szüleinknél vagy a nagyszüleinknél is jelen voltak a pókhálóvénák, akkor megvan rá esély, hogy ezek idővel nálunk is meg fognak jelenni. Növeli a kialakulás vagy a már meglévő pókhálóvénák rosszabbodásának esélyeit, ha olyan munkát végzünk, ami hosszan tartó egyhelyben állást igényel.

A pókhálóvénák diagnózisa és kezelése

A gyors és hatásos járóbeteg-ellátás alkalmas rá, hogy kiküszöbölje a pókhálóvénák kialakulása mögött meghúzódó okot.

Lehet, hogy kozmetikai célból keresne fel minket, és az is lehet, hogy a fájdalom enyhítése céljából jelentkezne hozzánk, mindkét esetben jó hírünk van: ezek a vénák jól kezelhetőek, és mi nemcsak a tüneteket, hanem a vénabetegek mögöttes okait is megszüntetjük.

Két fő pókhálóvéna-kezelési módszer is létezik: az az ultrahangvezérelt és az ultrahang nélkül végzett szkleroterápia. Mindkettő gyors, minimálisan invazív és nem igényel kórházi tartózkodást. A kezelést úgy terveztük meg, hogy a nem egészséges billentyűket tartalmazó összes tápláló véna elzárásra kerüljön. Miután ez megtörtént, a véráramlás visszatér a megfelelően funkcionáló billentyűkkel rendelkező vénákba, az elzárt végű pókhálóvénák pedig felszívódnak a szervezetben.